That’s a lot of CHI !

About CHI, GUI and stuff.

Beste Chi 2009 Facebook app (bis)

leave a comment »

Ik vind wordstock de beste app die in onze klas gemaakt is. Voornamelijk omdat dit concept mij het meeste aanspreekt.
Qua design oogt deze app het mooiste en het is meteen duidelijk wat de bedoeling is. Wat ik ook een zeer groot pluspunt vind is dat je dit gemakkelijk kan spelen ook al heb je bijna geen vrienden op facebook. Ikzelf ben niet zo’n ‘social web’ – mens en heb dus echt een minimum aan facebook vrienden (bijna enkel vrienden nodig voor de lessen van Chi 2009). Wat ik dan wel een nadeel vindt is dat je er echt regelmatig op moet gaan kijken om je aandelen in de gaten te houden, maar dit is met de meeste online games zo. Ik speel eigenlijk nooit games online en behoor dan volgens mij ook niet tot het doelpubliek…

Bij ‘Never ending story’  is het een zeer groot probleem dat ik zo weinig vrienden heb. Ik kan bijna niets lezen en als ik iets start wordt er ook niet echt op gereageerd, waarschijnlijk omdat niemand mijn verhaal ziet… Ik zou dit precies niet beperken tot verhalen van je vrienden. Dit vond ik eigenlijk wel het leukste concept van alle apps op facebook!
Ook ‘Hello kitty fightclub’ is niet echt voor mensen met weinig vrienden. Ook vind ik het spel gewoon niet echt interessant, maar dit is gewoon mijn persoonlijke mening.
‘My little dog’ is volgens mij eerder voor een veel jonger doelpubliek en lijkt me ook niet echt interessant/leuk om te spelen.
De uurrooster applicatie heb ik niet veel gebruikt. Ikzelf heb precies niet zoveel problemen met de uurrooster van de KU leuven zelf en ik het lijkt mij ook betrouwbaarder. Niet dat ik wil zeggen dat die app minder betrouwbaar zal zijn, maar ik haal die gegevens toch liever rechtstreeks van de bron…

Ik sluit mij aan bij wat anderen al gezegd hebben. Het is inderdaad het concept dat de doorslag zal geven. Niemand gaat een applicatie gebruiken gewoon omdat het design goed ineen zit. Ik zou zelfs omgekeerd ook durven zeggen dat wanneer een bepaald concept zeer interessant/leuk is, een slecht design niet echt significant veel mensen zal tegenhouden om de app te gebruiken….

Written by tonyvanbeers

May 26, 2009 at 9:37 am

Posted in 1

Leave a Reply

