That’s a lot of CHI !

About CHI, GUI and stuff.

History of CHI — re-reloaded

leave a comment »

Er is in de loop der jaren een ongelooflijke vooruitgang geweest in wat we allemaal met technologie kunnen. In mijn ogen kan men deze vooruitgang niet echt fatsoenlijk bijbenen. Vooral op het gebied van security (non-repudiation, integrity, CONFIDENTIALITY,…) staat men een pak achter op de technologische vooruitgang. Indien de toekomst ons ubiquitous computing zal brengen, heb ik daar niet zo veel problemen mee. Het heeft zeer veel nuttige (en ook zeer interessante op het gebied van HCI…) toepassingen die ons het leven een pak aangenamer zullen maken. Maar ik heb er wel problemen mee als die toekomst al zeer dichtbij ligt. Ik zou nooit zoveel info van mij op het net willen indien het net nog zo onveilig blijft als nu, noch zou ik daardoor ZO sterk afhankelijk willen zijn van technologie.

Wat ik wel wat raar vond was dat alles wat nu op de markt gebracht wordt als ‘nieuwe’ technologie eigenlijk al oude technologie is. Ik vind nu al dat het veel te snel gaat om de technologie om te zetten in veilige en degelijke toepassingen. Dus misschien maar goed dat de technologie al zo oud is.

Los daarvan zou ik echt wel graag zo’n ‘tafeltje’ hebben…

Written by tonyvanbeers

May 18, 2009 at 9:21 pm

Posted in 1

Leave a Reply

