That’s a lot of CHI !

About CHI, GUI and stuff.

History of CHI – reloaded

leave a comment »

Bevindingen over de les in “geschiedenis van CHI”

De technologie is de voorbije jaren zo snel geëvolueerd, dat het logisch is dat mensen deze technologie ook anders beginnen te gebruiken. Computersystemen in alle vormen en maten zijn tegenwoordig onlosmaakbaar verbonden met de mens, een deel van ons leven als het ware. De mens vraagt de machine niet meer expliciet om opdrachten uit te voeren, maar verwacht dat de machine vanzelf de mens helpt, en dit zo onzichtbaar mogelijk.

Ubiquitous computing is hier mijns inziens het logische gevolg van. Computersystemen die overal en nergens zijn. Bijgevolg ben ik van mening dat dit niet meer zo lang op zich zal laten wachten. We evolueren immers al een hele tijd hiernaartoe. Dit is dan ook de eerstvolgende grote stap die ik zie gebeuren in de toekomst van CHI.

Andere technologieën lijken mij ook interessant, maar minder snel realiseerbaar. Een computer die bestuurd wordt door gedachten bijvoorbeeld, heb ik mijn bedenkingen bij. Mensen zitten niet steeds geconcentreerd achter de pc. Ik kan mij dus inbeelden dat zo’n mentaal aangedreven UI nogal goed moet weten welke gedachten belangrijk zijn en welke niet, anders zou dit vrij veel frustratie met zich kunnen meebrengen. Aangezien ze er nu al mee bezig zijn, misschien iets voor binnen 10 jaar ?

Written by tonnyvp

May 11, 2009 at 6:03 pm

Posted in 1

Leave a Reply

